tips och råd.



en fredagskväll som denna gör jag inget vettigare än att ta råd och tips från syster om hur jag klara av jobbet i baren på bästa sätt.
hur jag ska framstå som en bra och intensiv servitris osv osv.
inte för det kan vara så SVÅRT, men ändå.

ska ta och titta lite på hur mycket pengar jag måste skrapa fram tills i juni/juli, förmodligen måste jag bo på ett billigt hotell några veckor innan jag får nycklarna till lägenheten.

mailade med en kvinna från lägenhetsuthyrningen och vad jag fick ut av det hon skrev så kollar man på en lägenhet och sen reserverar man den och då betalar man två månades hyra plus deposition, plus att man skriver på ett kontrakt mellan hyresvärd och kund, sen efter två månader när man kommer tillbaka får man nycklarna och betalar månadens hyra och då är den ens egen.
MEN min största fråga nu är ; måste man vänta två månader på att få lägenheten eller kan man inte bara reservera den på en gång och få nycklarna på en gång  eller måste man vänta två månader på att få lägenheten?

någon som vet? någon som har erfarenhet av detta?
vore jätte snällt om någon kunde komma med tips och råd om detta.

jag måste även kolla upp hur jag kommer skatta, om jag kommer skatta spanskt eller svenskt?
fan, nu när jag tänker på det är de GALET mycket som måste fixas och ta redas på, hhaa.

lägenheterna där nere är ju möblerade redan, så några möbler ner behöver jag inte ta med mig, men det jag kommer på så här på direkt är;

- alla sommarkläder
- alla skor
- allt smink plus smycken
- ipren, plåster osv osv
.. och säkert mycket mer, men de är inte nödvändigt att skriva här.

absolut att packningen kommer gå på mer än 20 kg, så det är väl bara att punga ut övervikts avgiften från skratch liksom.


som ni kanske redan vet så tänkte jag jobba på en bar där nere i puerto rico, iallafall till en början.
om jag trivs med allt där nere så tänker jag kanske uppgradera mig till något hotell eller reasturang.
men, som sagt, allting visar sig bättre när jag är på plats.

ni kan nog inte förstå hur BRA detta känns!!
att jag inte kom på detta från början?

att jag trotsade min magkänsla och började på universitet DIREKT efter gymnasiet?
det var absolut ingen bra idé för mig, och jag ser verkligen upp till dom som klarar universitetet direkt efter gymnasietiden.

självklart har det varit lärorikt detta, absolut.
man lär sig stå på egna ben, man lär sig hur man fungerar och man lär sig ta för sig lite mer i det vardagliga livet.
har ju också även naturligtvis lärt mig lite inom media branschen, haha.

njae, om jag skulle ta och avrunda detta inlägg nu, innan jag babblar vidare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0