lördag och söndag



då var söndagen redan här alltså, vart försvinner tiden?

fredagen bjöd på 3 rättersmiddag med korridoren och igår körde jag.. all in typ.
först var jag och linn hos vedrana i klassen, jätte roligt och jätte trevligt verkligen!
sen drog vi till kåren och shakade lite, ganska kass musik bara, men ..det var trevligt!
vid ett drog jag linn och maria mot pizza stället och tröck i oss pizza för heeeela slanten och pratade om allt och ingenting.

vi kom in på ämnet " hemmakär" och maria berättade att hon är extremt hemma kär och älskar att vara hemma.
jag berättade att jag är nog tvärtom, ta det inte fel nu, jag älskar att vara hemma, men bara för ett kort tag, annars börjar jag klättra på väggarna.

jag är nog mer åt de äventyrliga hållet, jag älskar att resa, träffa nya människor och känna av känslan att man lever lite " on the edge" liksom.
inte för man behöver leva " on the egde" för man bor någonannanstans, men ni förstår nog vad jag menar.

är nog heller ingen " mamma och pappa" människa, måste också tillägga där även att det är inte så att jag inte tycker om att vara med mamma och pappa, för det tycker jag om, MEN jag trivs så himla mycket bättre på min egen hand och ta hand om mig själv ( även fast det är skönt att mamma lagar mat till mig när jag kommer hem)


på senare dagar här nere så har jag fått små panikångesttacker, kan inte sova, svettas oerhört mycket, skakar i kroppen och det känns som jag ska dö vilken minut som helst.
jag vågar inte somna för jag tror att jag kommer dö i sömnen.
så här har jag ALDRIG haft förut, och det är lite läskigt.
jag vet inte riktigt vart det kommer ifrån, kanske är det undermedvetet, kanske är det för jag är stressad? kanske är det för jag inte alls trivs här längre, jag vet inte.
som tur är flyttar jag hem om en och en halv månad.

måste också få ta upp min enorma " impulsivitet" ( är det ett ord? ifall inte, så uppfann jag det just nu, okey?"
jag vet med mig att jag är extremt impulsiv av mig, när jag kommer på något så vill jag det till 200 % och kör all in för att få göra det, inget kan stoppa mig.
tänker inte så  mycket på konsekvenserna, inte för det blivit några stora konsekvenser av det jag gjort hitills, men.. nångång måste ju vara den första.

MEN vad försöker jag komma fram till egentligen?
nej jag orkar inte skriva mer, vi tar det en annan gång, okej?

muusic


muusic




a lots of " have to"



- hur mycket är skatten på i spanien?
- vad ska jag ta med mig i flytten ner?
-  hur mycket kommer jag tjäna i månaden?
- kommer jag klara av att bo SJÄLV i ett annat land?
- är det mycket kriminalitet i puerto rico?
- vad har dom för diskmedel där?
- kommer jag kunna tvätta själv, med instruktioner på spanska?
- fungerar mitt internet där nere?
- ska jag skaffa spanskt nummer eller ha kvar mitt svenska?
- hur mycket kostar en hund?

..seriously.
my head is fucking messed up!

jag har lite kvar att ta reda på.
dags att börja jobba inför flytten till spanien 2010!!

sucky sunday




ingeting händer.
ingenting kommer att hända denna värdelösa söndag.

försöker bara förbereda mig mentalt på skolan imorgon..
en månad sist jag var där, haha.
tummen upp!

vadå, mer snö? neheee



jag säger ingenting om den nya snön, noway.
tror alla är supertrötta på detta väder.
det ända jag kan göra nu för att må bättre är att veta att ja flyttar till varmare breddgrader snart.
GALET.

igår satt jag och jill här ute i soffan heela kvällen med varsina datorer, vi skrattade och vi pratade och pratade, åt och åt. ( btw har ni smakat dom dära nya ballerina kladdkaka? OMG! säger jag bara ).

vid ett la jag ner och sa gonatt, somnade på en gång.
vaknade nyss, utvilad och pigg.

ikväll äre alkoholintag som gäller, vi får se hur det går med det.
har inte druckit på ca 3 veckor..vi får se  hur kroppen tar det helt enkelt.

ska ta en promenad (?!?!) i detta väder snart, måste få min morgonpromenad, annars fungerar inte jag normalt.

cuandO.






ahh!
snart kan jag äntligen berätta vad fan det är jag pysslar med..så otroligt skönt!


vad händer idag då?
absolut NADA.
vad händer imorgon då?
SUPA.

har inte gått ut sen jag kommit hem från puerto rico.. inte så konstigt med tanke på att vi drack typ..10 liter vodka där nere.
men jag tror kroppen har hämtat sig nu, oooch så kör vi igen!


mardröm!




herreJÖSSES!¨

hade vääärldens mardröm..
vaknade helt svettig!!
drömde att jag va kompis med kissie och vi gich och shoppade
MYGOD.
IUH.


new day



det är en ny dag.
har redan hunnit med att gå ut och gå plus blöda näsblod.
snacka om att folk kollade snett på mig när jag höll för näsan hela vägen hem igen..haha.
såg nog inte klokt ut!!

idag blire lite mc donalds, lite alkohol införskaffande och lite utgång.
troligtvis en rolig kväll..har inga förhoppningar när man är i kalmar precis.

se yaa!

cosas del amor



ett nattinlägg blir det.

kan inte sova..alls.
ligger och tänker på hur mitt liv ser ut just nu och vilka beslut jag tagit.
jag har aldrig varit så säker på något som jag är just nu..faktiskt.

ligger och tänker på hur mycket snabbare tiden ska gå..
hur jag vill att det ska vara sommar, sol..puerto rico.

tänker på hur bra min magkänsla och min själ mår.

tänker på hur jag ska hinna allt, hur jag ska få ihop pengar tills april/maj.
funderar hur boende ska se ut.
hur jobbet kommer se ut.
hur allt kommer se ut?

hur en vecka i spanien kan göra allting i mitt huvud så oerhört klart.
att en vecka i spanien kan hjälpa mig ta rätt beslut.
hur allting välde fram, som en varm våg som fick mig att känna mig levande och oerhört glad, nöjd.

cosas del amor, enrique iglesias, lyssna på den..det tycker jag ni ska göra.
den rör mig och jag älskar den låten, älskar att tänka på den, ligga och stirra i taket och drömma mig bort.

dom två senaste veckorna har jag inte varit på jorden..inte här i kalmar iallafall, mitt huvud och mina drömmar har flygit iväg till platser jag aldrig trodde fanns.

jag vet inte riktigt hur det är med mig, men jag är så rädd att förlora detta nu.
förlora det jag håller på och bygger upp, en vacker dag kan allt gå i krash.
vågar man övervinna den känslan och ta smällar, eller ska man lägga ner sina drömmar och leva där man är, låta rädslan ta över?
jag vet inte..jag gör en chansning, jag har inte så mycket val..jag måste göra detta.

jag måste se hur det blir.


..

du fick mig på helt andra tankar killen, du tog mitt hjärta och gjorde mig knäsvag.

kämpar



äääntligen.

kommit näästan precis hem från stan.
käkade på zorbas med linn, ida och jocke!
mycket värt och gott ska jag säger er! (:

köpte hårfärg, så nu sitter jag med blekning i mitt hår..väntar med spänning på resultatet!
har även köpt en spanska för nybörjare, en bok med grammatik, glosor, övningar och 3 skivor..snacka om att kämpa!
så nu har jag lärt mig iallafall hur man hälsar, berättar om sig själv och vart man bor, haha.
snacka om dagisnivå!

well well..
nu ska jag försöka få tag på min kära syster.
återkommer med resultat!

dunkdunk



god morgon!

skulle sovit ut idag, men icke sa nicke.
min "granne" spelade så hög musik så jag vaknade( måste tillägga att det är ett helt rum mellan oss..)
så det var bara att gå upp!

nu sitter jag och laddar ipoden, och dricker ett glas med c vitamin och järn tablett.
inte så gott faktiskt..trodde svartvinbärssmaken skulle vara god..
kör på berocca nästa gång!

idaaaag..händer inte så mucho.
ska gå på stan med linnsen och ida bara, försöka dela ut CV så mycket det går.
känns som jag har sökt alldeles för många jobb, för när jag fick frågan" vart har du sökt nånstans?"
så kunde jag inte komma ihåg alla ställena..

well well.

nu ska jag borsta tänderna och sen gå ut på en promenad!
hörs sen!

musikmusikmusikmusik.




ahh!

har precis lännat spegeln, där jag tillbringat mina 2 närmsta timmar med att försöka få kontroll över mitt hår.
har jag nämnt tidigare att jag HATAR det?
om inte så gör jag det nu ; JAG HATAR MITT HÅÅR!!!

ikväll ska jag träffa linn och ida förhoppningsvis.
kan ju egentligen ta tillfället i akt och tvätta nu på dagen, men jag skjuter upp det tills imorgon eller onsdag.





telefonpratande



en helt okej kväll blev det, förutom mitt vredesutbrott..

har pratat med frida i exakt 52 minuter i telen, hade en hel del att prata om, haha.
förhoppningsvis kommer hon ner näst nästa helg!
vi håller tummarna helt enkelt!


är absolut inte trött, ska kolla lite på " life of ryan" och se om jag somnar ( som om DET kommer hända..)

GODNATT

GAAALEEEEN!



FAN så stressad jag är.
eller stressad och stressad, jag vill dra NUUU!

JAG BEHÖÖÖVER PEEEEENGAR!!!!!!
JAG VILL HA EEEN BILJETT, JAG VILL HA ETTT JOOOB NUUUU!!!!!!!!

haiti



lyssnade ni på klippet nedanför?

när jag lyssnade på sången och såg klippet så rös jag, jag fick tårar i ögonen och tänkte" det är ditt liv, gör det bästa utav det, när som helst kan din värld förändras och du kommer ångra dig om du inte följer dina drömmar"'

jag sörjer verkligen dom som förlorade någon i haiti katastrofen.


..NU väntar jag OCH förbereder jag mig på att släppa bomben hos pappa, jag återkommer och berättar hur det gick.

<3



http://www.youtube.com/watch?v=IUhyhpbLRXs

in och kolla NUU!!!!


alla <3 dag




seriously.
crap dag helt enkelt.

tar en promenad och lyssnar på musik istället.
sen blire städ, dusch och förhoppningsvis en stund med linn och ida!

somnade på EN GÅNG idag, riktigt skönt faktiskt.
njae, ta på sig myskläderna och sen gå ut.

kvällens slut



då var även denna dag slut.
är så himmla trött och ska gå och lägga mig nu.

linn var här ikväll också, vi käkade god mat och dregglade efter eric saade i melodifestivalen.
inte för jag kunde ta " manboy" seriöst.. men ändå! haha.

imorgon ska jag sova uuuuut , så ingen ringer mig innan 2 har jag sagt haha, vi får se hur många som håller det.
mamma kommer säkert ringa vid tio " hej sover du?"

så..jag stänger nog av telefonen iallafall, nog säkrast så!

jaa, det är väl typ det.
på måndag ska jag förresten prata med kalmar hem och lämna ut CV i hela kalmar..typ.

njae, nu slocknar jag snart!
godnatt

kvällens slut



då var även denna dag slut.
är så himmla trött och ska gå och lägga mig nu.

linn var här ikväll också, vi käkade god mat och dregglade efter eric saade i melodifestivalen.
inte för jag kunde ta " manboy" seriöst.. men ändå! haha.

imorgon ska jag sova uuuuut , så ingen ringer mig innan 2 har jag sagt haha, vi får se hur många som håller det.
mamma kommer säkert ringa vid tio " hej sover du?"

så..jag stänger nog av telefonen iallafall, nog säkrast så!

jaa, det är väl typ det.
på måndag ska jag förresten prata med kalmar hem och lämna ut CV i hela kalmar..typ.

njae, nu slocknar jag snart!
godnatt

pitbull





gääääsp.

väntar på linn, hon kommer nog vilken minut som helst.
käka gott, och kolla melodifestival, det är tydligen DET vi sysslar med idag.
men mysigt skare bli iallafall ! (:

just det!
jag har ääääntligen lärt mig göra inbakad fläta på mig själv! hur sjukt är inte det?!
asnöjd!!!!! :))))))))))))))))

goodbye.

wegue wegue



låten som spelas varmt hemma hos mig.
påminner mig starkt om " snoopys bar" i puerto rico.



smärta



sitter i soffan och kollar på" the break up" och tänker.
mina tankar är i puerto rico.

aldrig någonsin har jag lättat mitt hjärta så starkt  för någon som jag knappt känner, aldrig någonsin trodde jag att mina drömmar skulle stanna i puerto rico.

aldrig någonsin har jag känt att det har varit så rätt.
aldrig någonsin har jag varit så säker på mina drömmar.
aldrig någonsin trodde jag att jag kunde bli lycklig igen.

det ända som finns i mina tankar är att dra till puerto rico, och leva.


meet me halfway



ligger på golvet och lyssnar på meet me halfway och inväntar linn.
ikväll blire lite god dricka, lite god mat och lite bra musik och maaassa snack.
kan behövas i dessa svåra tider, när vi tre ( jag, linn och ida) inte riktigt vet vad vi vill.
( eller jo, jag vet men..ändå)

jag kan inte tala om för er ännu vad jag ska göra snart, utan det kommer när allt är klart och ( bokat).
förhoppningsvis förstår ni!

..nej nu är jag så hungrig så jag ska ta en brödbit.

walk on water just to be with you.

welcome




alltså.
okej.

jag förstår er, ni blir helt förvirrade osv osv, men min förra blogg var så sjuuukligt deprimerande så jag skapade en ny, men massa ny energi och massa nya drömmar.

ni kommer få följa min väg från en dröm jag har just nu till att jag fullföljer den inom några månader, häng med vetja!

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0