hmm

jobbet idag gick väl sådär..

jag vet egentligen inte om chefen är så jävla bra.
så fort man gör något litet misstag, slår in något fel på kassan eller vad som helst suckar hon och verkligen pratar BEBIS språk med en, alltså..visst att jag gör fel, men jag är för fan ingen jävla bebis, jag har bara jobbat där i 2 dagar och tror hon seriöst att jag ska kunna hela jävla kassasystemet som inte ens är logiskt för fem öre?!

en kund blev sjukt otrevlig idag, vi ska egntligen inte ta betalt för andras bord, utan vi får betalt för dom borden vi tar ut drickan till.
en kund som var ganska onykter fråga om jag kunde ta betalt men jag sa " nej tyvärr du får vänta lite till den andra kommer"
efter 5 minuter knackade någon mig på axeln och tröck in notan i ansiktet på mig och sa "jag vill betala"
" ja okej då visst"

notan var på 4 euro, en gin & tonic, han gav mig 10 euro och jag gav tillbaka 6, hur svårt?
efter 10 minuter kommer den andra tjejen fram som jag jobbar med ( hon är grymt trevlig) ochs säger att kunden berättat att jag tagit betalt för fel och blabalaablablaa.
det blir ett jätte stort missförstånd och chefen kommer, hon skriker på mig och säger " DU KAN JU FÖR FAN INTE TA BETALT FÖR ANDRAS NOTOR, BERÄTTA JAG INTE DE FÖR DIG IGÅR ELLER?!

" ej jo det gjorde du men han tröck upp notan i ansiktet på mig så jag tänkte bara hjälpa till"
" nu får du gå bort och rätta till det hära"
" ja okej"
" NU på en gång!!"

det löste sig till sist, men kunden var fruktansvärt otrevlig mot mig hela kvällen, han hånade mig och skratta åt mig, det kändes så där faktiskt.
chefen gjorde inget vidare intryck på mig idag, inte igår heller..
vi är som robotar tror hon, vi får inte göra det, det det och det.

som tur är, är jag ledig imorgon och kanske jobbar lördag, men sen kommer jag inte jobba dära mera.
jag längtar till jill i las palmas och jag vill verkligen ha sangria och tacos kvällar nu.
behöver ta en liten kort paus från sjuka chefer och sen komma igång igen!

justdet..
det kom in 3 killar med pistoler idag också..
den ena rikta en mot mig och sa " do you know what this is"?
" ehh, yes, can u please take that away from me????"
" haha of course darling" och klapa mig på huvudet.
sen gick dom bara..
alla andra låtsades som ingenting, men hallå jag hade precis fått en pistol riktad mot mig?!
haha, alltså..vissa är ju helt freakin, det gäller att vara på sin vakt här måste jag medge.

idag ville jag bara börja gråta när kvällen var över, jag ville bara börja storböla och åka hem till rummet, det gick inge bättre heller när " angel" spelades ur högtalarna.
men, jag försökte samla ihop mig så mycket som möjligt och skakade på huvet och sa till mig själv" snart åker du, när du kommer tillbaka ska du jobba asset av alla här, så är det bara"

så ja, nu sitter jag här, mätt och belåten från en jobbarkväll som innehållit mycket!

imorgon tänkte jag ligga vid poolen rätt så länge, på kvällen har jag inga planer alls, vi får se om det händer något.

nu ska jag och min onda hals ta och varva ner och titta på vänner.
godnatt allihoppa och TA HAND OM ER.






Kommentarer
Postat av: Jill

Wtf?!?! pistoler??? Tokiga chefer?? Kom hit istället. Jag korkar upp sangarian, och bacardi breezern sen går vi och tar oss ett natt dopp i havet. Dom är idioter hela högen där nere låter det som! Fuck them!

2010-08-13 @ 16:19:37
URL: http://jilla.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Fin header:)

2010-08-13 @ 16:35:16
URL: http://isabellepalmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0